- ett kul projekt.

Här kommer lite bilder på en tårta som jag gjorde till min pojkväns pappa när han hade fyllt år.
Jag gjorde en chokladbotten och fyllde tårtan med pistagegrädde och mosadbanan i vaniljkräm.
jag strök sedan upp tårtan med smörkräm och dekorerade den med sugarpaste!

måste faktiskt säga att jag blev ganska nöjd men resultatet med tanke på att det var första gången jag gjorde en tårta + dekorationen helt i sugarpaste. Det är ganska härligt att jobba med SP den enda nackdelen är att det torkar ganska snabbt så man får arbeta snabbt!

Jag älskar verkligen att pikera fast mest på marsipantårtor då man får skriva direkt på tårtan då får man mer "fria händer" och kan skriva texten som man vill. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0